توسعه گردشگری در قزاقستان با تفاهم‌نامه سازمان جهانی گردشگری

قیرات صادوقاسف رئیس هیئت مدیره قزاق توریسم ، گزارش داد که در سال 2023، 9.2 میلیون مهمان خارجی از قزاقستان دیدن کردند و تعداد گردشگران داخلی به 9.6 میلیون نفر رسید. حدود 500 هزار نفر در بخش گردشگری فعالیت می کنند. حجم سالانه خدمات اقامتی نیز به 229 میلیارد تنگه می‌رسد.

در تاریخ 7 سپتامبر 2024، میزگردی با حضور زراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، در کاخ استقلال پایتخت برگزار شد. در این نشست، اداره امور ریاست جمهوری و سازمان جهانی گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رستم بایالیف معاون مدیر امور ریاست جمهوری قزاقستان، گفت : همکاری با سازمان جهانی گردشگری به قزاقستان کمک خواهد کرد تا جاذبه‌ها و استراحتگاه‌های خود را در عرصه بین‌المللی تبلیغ کند.

وی افزود : این سازمان دسترسی به تحقیقات و داده‌هایی را فراهم می‌کند که به کشور کمک می‌نماید تا روند گردشگری جهانی را بهتر درک کند، در بازار بین‌المللی ادغام شود و رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد.

بایالیف گفت: "با چالش توسعه مؤثر صنعت گردشگری و انطباق با تغییرات در عرصه بین‌المللی رو به رو هستیم. ما همه منابع لازم را برای موفقیت داریم و همکاری با سازمان جهانی گردشگری یک عامل کلیدی در ادغام قزاقستان در صنعت گردشگری جهانی خواهد بود."

او همچنین بر ضرورت اجرای طرح‌های زیرساختی در تفرجگاه " بوراбай "  برابر با استانداردهای زیست محیطی تأکید کرد. از جمله اولویت‌ها، مناطق تفریحی، اکوتوریسم، تفریحات کودکان و نوجوانان و مکان‌هایی برای ورزش‌های آبی و زمستانی هستند.

زراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، یادآوری کرد که حدود پنج سال پیش، نظرات و طرح‌هایی برای محبوبیت قزاقستان در جامعه بین‌المللی مطرح کرده بود و اگرچه در آن زمان بیماری همه‌گیر(کرونا)، اجرای آنها را به تعویق انداخت، اما از حضور دوباره در قزاقستان در این عرضه خوشحال است.

پولولیکاشویلی گفت: "قزاقستان یک کشور بسیار امن است. از این روی، بی درنگ می‌توان دید که دولت از فضای سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند. می‌بینم که این کشور آماده است که طرح ‌های مشخصی را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد و از آنها حمایت کند. موقعیت جغرافیایی نیز بسیار جذاب و تضمین کننده افزایش شمار گردشگران است. مطمئن هستم که همکاری دو طرف نتایج فوق‌العاده‌ای را نمایان خواهد داد."

در این نشست، موضوعاتی مانند اجرای استانداردهای بین‌المللی گردشگری، بهبود کیفیت خدمات، جذب سرمایه‌گذاری و بهره مندی از فناوری نوین در صنعت گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور قزاقستان نیز تأکید کرد که گردشگری یک کنش یار(کاتالیزور) برای رشد اقتصاد جهانی است و قزاقستان از ظرفیت توسعه انواع گردشگری - از زیست محیطی گرفته تا تجاری – برخوردار است.

قیرات صادوقاسف رئیس هیئت مدیره  قزاق توریسم ، گزارش داد که در سال 2023، 9.2  میلیون مهمان خارجی از قزاقستان بازدید کردند و تعداد گردشگران داخلی به 9.6 میلیون نفر رسید. حدود 500 هزار نفر نیز در بخش گردشگری فعالیت می کنند و حجم سالانه خدمات اقامتی به 229 میلیارد تنگه می‌رسد.

منبع:https://www.inform.kz/ru/udp-podpisali-memorandum-so-vsemirnoy-turistskoy-organizatsiey-dlya-razvitiya-turizma-v-kazahstane-e38df7

کد خبر 20992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =